Ruskog ministra na putu ka Siriji, čuvaju najmoderniji lovci Su-35s. Šta nam donosi susret Asada i Šojgua.-Atlas034.

Za vreme boravka u Siriji, avion ruskog Ministra odbrane pratio je par lovačkih aviona 4++ generacije Su-35S. Jedna od tih letelica je i fotografisana od strane personala koji se nalazio u avionu sa ruskim ministrom odbrane.

Grupa lovačkih aviona Su-35S koji su stacionirani u Siriji (vazduhoplovna baza „Hmejmim“) realizovala je vazdušno pokrivanje putničkog aviona ruskog Ministarstva odbrane u kome se nalazi ministar odbrane i general armije Sergej Šojgu.

Naime, ruski ministar odbrane je pre dva dana posetio Sirijsku Arapsku Republiku, gde je razgovarao sa najvišim političkim i vojnim vrhom ove države.

On se na sastanku sa predsednikom Sirije Bašarom el Asadom upoznao sa ukupnom vojno-političkom situacijom u ovoj zemlji, posebno na severu zemlje.

Sagovornici su se dotakli i različitih modaliteta vojno-tehničke saradnje u okviru zajedničke borbe protiv terorističkih grupa. Oni su razgovarali i o humanitarnoj pomoći i obnavljanju sirijske ekonomije uz pomoć ruskih strčnjaka.

Kao što se može videti, radi se o letelici sa evidencijskim brojem „23 crveni“. Na njoj se nalaze rakete klase „vazduh-vazduh“ R-77, R-27 i R-73. Na krajevima krila se nalazi sistem za protivelektronsku borbu „Hibini“.

Primetno je da su lovci bili naoružani sa raketama klase „vazduh-vazduh“ srednjeg dometa R-77 (RVV-AE). Ovu raketu je razvila čuvena ruska kompanija „Vimpel“ i spada u najsavremenije rakete takvog tipa u svetu. Njen maksimalni domet doseže i do 110+km (RVV-SD), a u završnici svoje putanje se navodi pomoću glave sa aktivnim radarskim samonavođenjem. Njena jedinstvena konstrukcija, sa prepoznatljivim rešetkastim stabilizatorima, daje joj izuzetnu energetsko-kinetičku i aerodinamičku sposobnost za efektivnu borbu protiv izrazito manevrišućih ciljeva. Maksimalna brzina rakete je oko 4 maha ( 4.250 km/č).

Modernizovani modeli ove rakete su dobili obnovljeni sistem upravljanja i navođenja. Savremena elektronika omogućava brži i kvalitetniji zahvat cilja, što pilotu obezbeđuje da se više posveti upravljanju avionom. Raketa se na cilj navodi pomoću radarske glave za samonavođenje, u automatskom režimu rada. Pored ovog režima rada, prisutna je i mogućnost poluautomatskog navođenja na cilj, prilikom čega se u celu operaciju gađanja uključuje i pilot. Pored ovoga za samu raketu je razvijen novi tip goriva, što će joj dati povećan energetski potencijal. Modernizvoana raketa R-27 će moći da obara krstareće rakete, kao i lovce pete generacije.

Zahvaljujući svojim konstrukcionim prednostima raketa R-27 značajno prevazilazi američku raketu AIM-7 Sparrow, dok je po svojim letno-tehničkim karakteristikama uporediva sa novim modelima američkih raketa vazduh-vazduh AIM-120C.

Raketa R-73 spada u kategoriju oružja vazduh-vazduh kratkog dometa. Po NATO kodifikaciji se označava kao AA-11 „Archer“ – „Lučnik“. Njena osnovna funkcija je borba protiv agilnih vazdušnih ciljeva u uslovima bliskog vazdušnog boja. Odlikuje je izuzetno širok ugao zahvata, supermanevarbilnost i princip „ispali i zaboravi“. Konstruisana je po aerodinamičkoj koncepciji „patka“. Pokreće je jednostepeni motor na čvrsto gorivo.Na cilj se navodi pomoću pasivne infracrvene samonavođene bojeve glave koja je veoma otporna na ometanje. Ova glava je toliko osetljiva da cilj može da zahvati na daljini od nekoliko desetina kilometara. Efektivni domet rakete R-73M je do 40km. Cilj uništava visoko-eksplozivnom šipkastom bojevom glavom težine 8 kg, koja ga raseca na dva ili više delova. Može da koristi različite tipove upaljača, od radarskog blizinskog do optičkog.

Raketa je po svojim dimenzijama veoma kompaktna. Njena dužina je oko 2900mm, sa maksimalnim rasponom krila od 510mm. Njen kalibar je 170mm. Efikasna je protiv vazdušnih ciljeva koji lete brzinom do 2,500 km/č, i koji istvoremeno manevrišu pod opterećenjem 12G. Raketa je sposobna da prilikom leta izdrži opterećenje i do 40G.

Na fotografiji se mogu videti i kontejneri sistema za protivelektronsku borbu „Hibini“ koji se nalaze na vrhovima krila, sa karakterističnim oblikom rakete. Ovaj sistem u potpunosti deformiše signal koji neprijateljski radar sa zemlje ili iz aviona usmerava ka letelici. Posledice te operacije po izvor radio-signala mogu biti krajnje fatalne: od deformacije signala do njegove potpune blokade, čime radarski navođene rakete postaju zbunjene i slepe.

Su-35S je duboko modernizovani supermanevarbilni višenamenski lovac 4++ generacije koji je konstruisan uz pomoć tehnologije pete generacije. Nebesku krstaricu karakteriše veoma kvalitetna avionika koja za osnovu koristi kompleksni kompjuterski informaciono-komandni sistem, novi radar, motore AL-41F1S sa plazmenim sistemom sagorevanja uvećane snage i upravljivim vektorima potiska. Ovi motori po svojim karakteristikama mogu da se primene i na lovcima pete generacije, jer obezbeđuju nadzvučnu brzinu bez dopunskog sagorevanja.

 

Izvor:Informer

Slika:Vjesti.rs

Pročitajte i:

Leave a Comment